Przy tworzeniu wartościowych tekstów na stronie WWW powinieneś stosować się do następujących zasad:
- Zasady pisania tekstu w tytule, opisie oraz w adresie strony WWW zostały opisane w artykule: Jak określić tytuł, opis i adres URL strony WWW?
- Teksty pisz przede wszystkim dla użytkownika, a jedynie optymalizuj je pod kątem wyszukiwarki Google.
- Nie kopiuj cudzych tekstów i nie duplikuj tekstów na podstronach swojej strony WWW.
- Używaj synonimów oraz różnych odmian fleksyjnych wyrazów np. pozycjonowanie, pozycjonowania itd. Google identyfikuje podstawową formę wyrazu, a dywersyfikacja słów kluczowych zapobiega ich nadmiarowej liczbie wystąpień w tej samej formie (co może niekorzystnie wpłynąć na pozycjonowanie).
- Używaj następujących znaczników (tagów) oraz atrybutów HTML, aby zwiększyć wagę wybranych słów kluczowych:
- Nagłówki od H1 do H6 np. <h1>tekst</h1>
- <strong>tekst</strong> – znacznik <strong> w odróżnieniu od <b> oprócz zmiany stanu fizycznego (wizualnego pogrubienia) nadaje większe znaczenie (wagę logiczną) tekstom, które oplata.
- W anchorach (nazwach linków) używaj słów kluczowych np. <a>słowa kluczowe</a>
- Opisuj obrazki umieszczane na stronie za pomocą atrybutu alt=”tekst opisujący obrazek zawierający słowa kluczowe”.
